Zoeken in deze blog

donderdag 10 december 2009

Mijn mening over Bibliotheek 2.0



  • de bibliotheek moet minder collectioneren maar de toegangspoort worden tot alles: digitale collecties, (ook) boeken, podcasts, blogs etc.

  • de bibliotheek moet de veranderingen volgen in hoe de gebruiker informatie tot zich neemt, verwerkt en produceert, en in dat proces een rol blijven spelen

  • uiteraard is mijn mening over Bibliotheek 2.0 : doorgaan met nieuwe 'dingen', stilstand is achteruitgang. Nieuwe technologiĆ«n direct uitproberen; geen ellenlange trajecten, spreekt mij erg aan. Het is uitproberen, evalueren; wat werkt wel wat werkt niet. De ontwikkelingen gaan zo snel; snel aanpassingsvermogen is dan een must! Toen ik de opleiding deed, moest ik nog kaartjes op alfabet leren sorteren..... wat dat betreft is er veel veranderd!

  • De informatiewereld verandert op dit moment razend snel. Bibliotheken moeten daar positief op reageren om de producten en diensten te kunnen blijven leveren die gebruikers van de bibliotheek verlangen.

  • Bekijk ook eens volgende link : http://ienc.weblog.ub.rug.nl/jan-arjen/254


Geen opmerkingen: